خوش آمدید
جدیدترین مطلب استاندار بوشهر در فیس بوکش؛

از گزارش خبرهای خوش استاندار و سفر به قطر تا دیدار با روحانی

از گزارش سفر به قطر تا دیدار با روحانی و اعضای کابینه

ساحلی: استاندار بوشهر در تازه ترین یادداشت صفحه فیس بوک خود گزارشی از سفر به قطر و دیدارهایش در تهران ارائه نمود.

به گزارش ساحلی  این مطلب که بعد از ظهر جمعه نوشته است، به شرح ذیل می باشد:

سلام. بابت تاخیر حضور پوزش میطلبم. ابتدا با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گزارشی چهار روزه را ارائه می کنم.

دوشنبه: ساعت 12 در ملاقات با آقای تقوی نژاد مدیر عامل بانک سپه، موافقت ایشان برای مشارکت 15 درصدی در احداث آزادراه بوشهر- شیراز را اخذ نمودم.

ساعت 14 با آقای دکتر امیری قائم مقام وزیر کشور دیدار کردم.پس از این دیدار، ساعت 15 طی دیداری با مهندس تابش رییس بنیاد مسکن کشور مقرر شد از طرف وی پیش نویس مصوبه پرداخت هزینه آب و برق زلزله زدگان دشتی در 6 ماه پس از وقوع زلزله ،تخصیص 15 میلیارد تومان جهت اجرای طرح هادی روستاهای زلزله زده دشتستان ،تجهیز مساجد و حسینیه ها وپاکسازی کامل شنبه به دولت داده شود.

ساعت 18:30 حدود یک ساعت خدمت وزیر محترم کشور بودم. راجع به مسانل استان ،طرح های کلان وسایر امور صحبت شد.مثل همیشه موشکافانه ،با تحلیل عمیق وبا حالتی تحسین برانگیز مسائلی را مطرح کردند و از فضای استان اعلام حمایت و رضایت نمودند.

راس ساعت 2 بامداد روز سه شنبه به اتفاق آقایان مهندس ترکان،سعیدی کیا،آهنگران،عوض پور،درویشی و 5 نفر از اتاق بازرگانی استان، عازم فرودگاه امام (ره) شدیم. ساعت 5:30 بامداد فرودگاه را به مقصد قطر ترک کردیم. راس ساعت 7 به وقت قطر هواپیما به زمین نشست. ساعت 9 به اتفاق معاون وزیر خارجه قطر، مدیران و تجار آن کشور بازدیدی از بندر الرونیسی که 130 کیلومتر با دوحه فاصله دارد و نزدیکترین بندر به بوشهر می باشد انجام دادیم.

پیشنهاداتی در خصوص تخلیه و دپوی شن و ماسه و مصالح ساختمانی که قرار است از بوشهر به قطر صادر شود داده شد.

در بندر دوحه به اتفاق سفیر ایران سلام و احوالپرسی مختصری با ملوانان لنج های ایرانی داشتم. پس از هماهنگی داخلی به همراه هیئت ایرانی ساعت 18 جلسه با معاون وزیر خارجه قطر، تجار و مدیران آن کشور آغاز شد.

در این جلسه که تا ساعت 11:15 دقیقه شب ادامه داشت بر روی متن تفاهم نامه توافق شد.

پس از پایان جلسه برای عزیمت به ایران از حضار خداحافظی کردم تا در جلسه چهارشنبه هیئت دولت شرکت کنم ولی مابقی هیئت ایرانی در قطر ماندند.

چهاشنبه ساعت 4:30 بامداد پس از فرود در فرودگاه امام(ره) در ساعت 5:30 بامداد به محل استراحت رفتم.ساعت 7:30 پس از بیدارشدن ازخواب به مجموعه سعدآباد رفتم. جلسه حدود ساعت 9 تا 13 با حضور رییس جمهور محترم برگزارشد.

در حاشیه جلسه با رییس جمهور و معان اول محترم ایشان و برخی وزرا صحبت و پیگیری هایی داشتم.

آقای دکتر روحانی گفتند الحمدلله بارندگی استان بوشهر خوب بوده وبنده در جواب گفتم بارندگی خوب بوده ولی وضعیت آب شرب مردم وخیم است ومنابع مصرفی آب استان از استان های همجوار است. ساعت 16 نیز جلسه با دکتر نوبخت بود و بعد از آن چند ملاقات دیگر داشتم.

پنج شنبه صبح ساعت 10:30 با آقای مهندس زنگنه در محل مجتمع کوشک ملاقات یک ساعته ای داشتم. فضا صمیمی بود و تاکید بر همدلی و تعامل طرفین و دوستی سابق یادآوری شد.

پس از آن به دفتر تهران برگشتم و پس از انجام دو ملاقات دیگر، با پرواز ساعت 14:30 عازم شیراز شدم. پس از دیدار با یکی از دوستان و عیادت دوست بزرگوار دیگری به اتفاق آقای ستوده به سمت بوشهر عزیمت نمودیم. در مسیر برگشت با خرید بستنی و فالوده در خانه زنیان و صرف افطاری در دشت ارژن ساعت 12 شب هم رسیدیم بوشهر- منزل.

دعا و همفکری کنید با تفاهم نامه ای که الحمدلله با قطری ها منعقد شد (در مصاحبه مطبوعاتی شنبه ساعت 11 گزارش آن ارائه می شود) رونق در حوزه های کشاورزی، مرغداری، دامپروری، معادن و صنعت شیلات برای استان حاصل شود. البته راهی است دراز و دشوار.