خوش آمدید
موضوعات : سیاسی, فرهنگی
امام جمعه دلوار

رای‌دادن به افرادی که مدافع فتنه‌گران هستند،حرام شرعی است

.video-js { width: 300px; height: 150px; } .vjs-fluid { padding-top: 56.25% } امام جمعه دلوار گفت: رای‌دادن به افرادی که مدافع فتنه‌گران هستند و جریان فتنه هم آنها را مورد حمایت قرار می‌دهند، حرام شرعی است زیرا موجب لطمه به نظام اسلامی و مردم و ارزش‌های انقلاب خواهد بود.

به گزارش خبرساحلی ،حجت‌الاسلام علی زاهددوست امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دلوار  با اشاره به این که هفته منتهی به نیمه شعبان به نام هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده ، اظهار داشت: امنیت امروز جامعه ما مدیون تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) بوده و همه ما باید قدردان این سربازان گمنام و شکرگزار نعمت گرانقیمت امنیت در جامعه خود باشیم.

 وی افزود: در سایه مجاهدت‌های و تیزبینی سربازان گمنام امام زمان(عج)، توطئه‌ها و فتنه‌هائی که دشمن در بیرون مرزها علیه نظام اسلامی طراحی می‌کند، قبل از هر اقدام عملی کشف و خنثی می‌شود.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای خدشه واردکردن به امنیت کشورمان به کار گرفته‌اند اما  تلاش مخلصانه نهادهای امنیتی ما از جمله سربازان گمنام امام زمان(عج)، در سایه راهبری‌ها و هدایت‌های دیده‌بان بصیر انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، امروز  ایران را از حیث امنیت به یک کشوری مثال‌زدنی در جهان تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: امروز ایران اسلامی در میان شعله‌های آتش و ناامنی کشورهای اطراف، در امنیت و آرامش کامل  قرار دارد که این مرهون زحمات تمامی نیروهای امنیتی کشورمان است.

زاهددوست با اشاره به دهه نکوداشت و بهداشت مساجد، اعلام کرد: مساجد پایگاه فرهنگی و اجتماعی جامعه و محل اجتماع مومنین است لذا باید موضوع بهداشت در مساجد به صورت جدی رعایت شود و از سوی دیگر با توجه به نزدیک‌بودن ایام ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا، این اماکن مذهبی می‌بایست بیش از همه روزهای سال مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرند.

امام جمعه دلوار عنوان کرد: ماه رمضان به عنوان ماه مهمانی خدا، مقدمات خاص خود را دارد که پاکیزگی، بهداشت و آمادگی مساجد از جمله مقدمات آن است و فراهم آوردن امکانات لازم اعم از بهداشتی و زیرساختی، نظافت فضای داخلی و بیرونی، زیباسازی مساجد و مشخص کردن امام جماعت و مبلغ دینی از اقدامات لازم برای مساجد در این ایام است.

وی در خصوص انتخابات شوراها بیان کرد: باید افراد امانت‌دار، متعهد و متخصص ترجیحا اهل تجربه و انگیزه خدمت به مردم را انتخاب کنیم که ورود نیروهای متدین، متعهد و متخصص و انقلابی به شوراهای اسلامی ظرفیتی برای آبادانی شهر و روستاها خواهد بود .

زاهددوست با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب در جمع فرهنگیان و نگرانی ایشان از سند خفت بار ۲۰۳۰ اطهار داشت: افرادی که این سند را امضاء کرده اند یا غفلت کرده‌اند و یا به فرهنگ این سرزمین خیانت کرده‌اند چرا این که این سند کلا با حقوق و آموزه‌های دینی یک مسلمان مخالفت دارد.

وی ادامه داد: در برخی از موارد این سند دین‌ستیزی و در برخی موارد ترویج مسائل ضداخلاقی وجود دارد که با همه آموزه‌های دینی ناسازگار است و با شگفتی و تاسف مسائل همجنس‌بازی و آموزش روابط عادی دختر و پسر از همان دوران کودکی در این سند دیده می‌شود و آموزش مسائل مربوط به دین و مذهب برای دانش آموزان باید ممنوع شود،

امام جمعه دلوار عنوان کرد: سند ۲۰۳۰ ذلت‌بار و ننگین است و به هیچ وجه توجیه‌پذیر و قابل دفاع نیست متاسفانه و مایه تعجب است کسانی که در دولت پای این سند ننگین را امضاء کرده‌اند امروز با وجود مخالفت صریح رهبری معظم و آشکار شدن خیانت‌شان به جای عذرخواهی و پاسخ‌گویی به مردم و رهبری در مقام دفاع برآمده‌اند.

وی یادآور شد: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تایید مقام معظم رهبری است سالهاست در وزارت آموزش و پرورش به زمین مانده و خاک می‌خورد اما این سند ننگین را در اولویت قرار داده‌اند. 

زاهددوست در خصوص انتخابات بیان کرد: نظام اسلامی یک امانت در دست ما و کرسی ریاست‌جمهوری نیز امانت است و لذا حضور در انتخابات و حفظ این امانات الهی واجب است و باید مراقبت کنیم و با هوشیاری این امانت را به اهلش بسپاریم.

 وی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات امام راحل( ره) عنوان کرد: رئیس جمهوری و وکلای مجلس باید از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس کرده باشند، از سرمایه‌داران و زمین‌خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان را نچشیده اند نباشند.

زاهددوست یادآور شد: اگر سطح زندگی یک فرد با توده مردم محروم و مستضعف فاصله زیادی داشته باشد هرگز نخواهد توانست مشکلات و کمبودهای این مردم زجر کشیده را درک کند و رئیس جمهوری منتخب این ملت باید دغدغه مستضعفان، و محرومان داشته باشد و میراث‌دار خون شهدا و آرمان های اصیل  امام و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: مخالفان و دشمنان ملت و جمهوری اسلامی برای انتخابات، طراحی فتنه کرده‌اند و قصد شیطنت و ایجاد دو قطبی‌های کاذب در جامعه دارند، لذا مردم ما مثل همیشه باید مراقب و هوشیار باشند و  برای انتخاب اصلح باید از دیدگاه امام( ره) و رهبری بهره‌داری کرد زیرا امام و رهبری راه حقیقت را به روشنی به ما نشان داده‌اند.

وی عنوان کرد: در این کشور به خاطر قدرت‌طلبی و فتنه‌انگیزی برخی‌ها یک روز به بهانه انتخابات  شعار « مرگ بر اصل ولایت فقیه» و « انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است » سر دادند و به مساجد و عاشورای ابی‌عبدالله تعرض و بی‌حرمتی کردند حالا لازم است مردم ببینند همان جماعت امروز کجا و به نفع چه کسانی فعالیت انتخاباتی می‌کنند.

زاهددوست افزود: رهبری با صراحت فرموده‌اند که به موضوع فتنه حساسند لذا لازم است مردم در مواضع، سخنرانی‌ها و مناظره‌ها یک کاندیدای انتخابات با دقت توجه کنند و موضع افراد را در قبال فتنه و فتنه‌گران مطلع شوند چرا که بدون شک کسانی که سخنان انتخاباتی خود از فتنه‌گران دفاع می‌کنند و می‌خواهند با استفاده از نام آنها چند درصد رای خود را بالا ببرند این افراد لایق اعتماد این مردم و  مسوولیت در نظام اسلامی نیستند.

وی گفت: رای‌دادن به افرادی که مدافع فتنه‌گران هستند و جریان فتنه هم آنها را  مورد حمایت قرار می‌دهند، حرام شرعی است زیرا موجب لطمه به نظام اسلامی و مردم و ارزش‌های انقلاب خواهد بود.

امام جمعه دلوار با توصیه به نامزدهای انتخاباتی عنوان کرد: فصل انتخابات گذراست اما این انقلاب و جمهوری اسلامی پاینده است پس
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اظهار نظرها و مواضع خود مراقبت کنند سخنان برخلاف مصلحت نظام اسلامی و هنجار شکن مطرح نکنند برای رسیدن به چند رای بیشتر یا کمتر با مصلحت این نظام اسلامی بازی نکنند.

کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 1265 بازدید
  • 4 نظر