خوش آمدید
اختصاصی خبر ساحلی ؛

حمله غافلگیرانه داعش به خاک عربستان

حمله غافلگیرانه داعش به خاک عربستان

حمله غافلگیرانه داعش به خاک عربستان

تاريخ: ۱۳۹۳ سه شنبه ۳ تير ساعت ۱۴:۱۷  
 

خبرساحلی- رسانه های عربی منطقه از حمله تروریست های داعش به گمرک عراق و عربستان در منطقه عرعر خبر دادند.
نشریه الحیات گزارش داد، یگان های داعش مستقر در استان الانبار که پیش از این، مناطق طریبیل و الولید در مرز عراق و سوریه را تصرف کرده بودند، با حرکت به سمت جنوب در بیابان های غرب عراق، به مرز عربستان رسیده و شهر مرزی عرعر را در خاک عربستان تصرف کردند.

مقامات ایران و سوریه بارها به کشورهای حامی تکفیری ها هشدار داده بودند آتش تجهیز و تقویت تروریست ها دامن خود آنها را نیز خواهد گرفت.

حمله داعش به عربستان

پس از حمله داعش به عرعر، ارتش اردن نیروهایش در مرز با عراق را افزایش داد، اما سعودی ها که از این اقدام داعش غافلگیر شده اند، هنوز واکنش رسمی نشان نداده اند.

سران دولت اسلامی عراق و شام، داعش، بویژه ابوبکر بغدادی وابسته به وهابی ها هستند، اما از یک سال پیش و پس از آنکه سعودی ها کنترل تکفیری های جبهه النصره سوریه را به دست گرفتند، رقابت برسر جانشینی اسامه بن لادن و خلافت بر سرزمین های خیالی اسلامی شدت گرفت و داعش و النصره با یکدیگر درگیر شدند.

ایمن الظواهری، سرکرده القاعده نیز از سعودی ها جانبداری کرد و از ابوبکر بغدادی خواست، تحت امر جبهه النصره و سعودی ها باشد، اما سرکرده داعش که خود را خلیفه دولت اسلامی عراق و شام می داند زیر بار نرفت و عربستان کمک هایش به داعش در سوریه را کاهش داد و فقط به پشتیبانی از یگان های داعش در عراق پرداخت.

در عراق نیز، افسران سابق گارد ریاست جمهوری صدام  که فرماندهی عملیات نظامی ترویست های داعش را بر عهده دارند، سعودی ها را از جمله خائنین به صدام و حزب بعث می دانند و با وجود برخورداری از کمک های آنها، مترصد فرصتی برای انتقام هستند.

تروریست های داعش با تسلط بر گمرک عرعر و شهرهای مرزی عربستان، می توانند دارایی ها و تجهیزات بیشتری به چنگ آورده و به مقر خود در منطقه عشار نشین الانبار منتقل کنند.

ضمن این که، از نظر سیاسی و رسانه ای نیز، وابستگی خود به سعودی ها را تخطئه کرده و خود را مستقل نشان می دهند.

گزارش روزنامه الحیات از حمله داعش به عرعر

عراق و عربستان بیش از 800 کیلومتر مرز مشترک دارند که قسمت بیشتر آن مرزهای استان الانبار است که با پشتیبانی سعودی ها تبدیل به مقر داعش شد تا نقطه اعزام تکفیری ها به سوریه باشد. اما اکنون دست پروده های وهابیت و بازماندگان حزب بعث 112 کیلومتر از مرزهای عربستان را در اختیار گرفته اند و حتی احتمال می رود، اردن نیز به سرزمین های تحت خلافت خلیفه قرن بیست و یکم اسلام!! افزوده شود.

ابوبکر بغدادی که خود را وارث و جانشین شایسته اسامه بن لادن می داند، از دید تروریست ها خلیفه تمام سرزمین های اسلامی است.

نقشه مناطق تحت سلطه داعش در آینده

کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 3033 بازدید
  • 1 نظر