خوش آمدید
چراغ سبز بزرگان اصولگرا به احمدی‌نژاد

تكاپوي همه مردان احمدي نژاد براي بازگشت به قدرت

تكاپوي همه مردان احمدي نژاد براي بازگشت به قدرت/ چراغ سبز بزرگان اصولگرا به احمدی‌نژاد چراغ سبز بزرگان اصولگرا به محمود احمدي‌نژاد براي نقش‌آفريني دوباره در عالم سياست، همه ياران احمدي‌نژاد را فعال كرده است. دولت حسن روحاني روزهاي سختي را پشت سر مي‌گذارد. اجراي فاز دو هدفمندي يارانه‌ها و تبليغاتش براي انصراف مردم از دريافت يارانه نقدي از يك سو و ماجراي پيش آمده اخير در روابط دولت يازدهم با امريكا بر سر معرفي حميد ابوطالبي به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل از سوي ديگر.....

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1393/1/25/212596_338.jpgچراغ سبز بزرگان اصولگرا به محمود احمدي‌نژاد براي نقش‌آفريني دوباره در عالم سياست، همه ياران احمدي‌نژاد را فعال كرده است.

به گزارش خبر ساحلی ، دولت حسن روحاني روزهاي سختي را پشت سر مي‌گذارد. اجراي فاز دو هدفمندي يارانه‌ها و تبليغاتش براي انصراف مردم از دريافت يارانه نقدي از يك سو و ماجراي پيش آمده اخير در روابط دولت يازدهم با امريكا بر سر معرفي حميد ابوطالبي به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل از سوي ديگر در لابه‌لاي حملات كوچك و بزرگ تندروهاي اصولگرا عليه دولت روحاني شرايط را براي دولتمردان سخت‌تر از پيش كرده است.

زماني تنها مشكل دولت روحاني ترميم و بازسازي نقصان‌ها و كاستي‌هايي بود كه از دولت احمدي‌نژاد به جاي مانده بود اما در هفته‌هاي اخير با جنگ رسانه‌يي تندروهاي اصولگرا عليه برنامه‌هاي دولت و زير سوال بردن آنها نزد مخاطب عام شرايط بيش از پيش دشوار شده است چرا كه دولت اين روزها علاوه بر گرفتاري‌هاي حساب و كتاب مرسومش با تبليغات منفي گسترده مخالفانش عليه دولت هم دست به گريبان است؛ تبليغات حساب شده و مدوني كه از تريبون بهارستان گرفته تا خبر‌هاي غيررسمي سايت‌هاي خبر و حتي پيامك‌هاي ناشناس را در اختيار دارد.

مخالفان و منتقدان دولت روحاني مدت‌هاست كه عيان شده‌اند در اين ميان اما مدتي است كه رد پاي يك طيف بيشتر از ديگران جلب توجه مي‌كند، رد پايي كه رنگ و بوي امور تبليغاتي دولتي قبلي را همراه دارد و هدف مشخصي را دنبال مي‌كند و آن چيزي نيست جز بازگشت به قدرت. آن‌طور كه يكي از حلقه مشاوران محمود احمدي‌نژاد به «اعتماد» مي‌گويد عزم جريان احمدي‌نژاد براي بازگشت به قدرت جدي است و براي اين كار پيش نياز‌هاي حضور در رقابت‌هاي سياسي را به دست آورده است. به گفته او كه نخواست نامي از او برده شود محمود احمدي‌نژاد برخلاف حرف و حديث‌هايي كه عليه‌اش گفته مي‌شود همچنان حمايت بزرگان اصولگرا را همراه خود دارد.

او گفت كه برنامه‌ريزي‌ها براي بازگشت دوباره احمدي‌نژاد و تيمش به قدرت به صورت جدي در دستور كار است و در گام اول بناي اين تيم تسلط بر جريان رسانه‌يي است كه با روي كار آمدن دولت روحاني عليه‌اش شكل گرفته است. «خبر سازي، موج‌سازي و جنگ رسانه‌يي» و البته بهره‌مندي از آنها ويژگي هميشگي جريان احمدي‌نژاد است.

تيم احمدي‌نژاد و مشاورانش هميشه مي‌دانستند كه فضاي رسانه‌يي را چگونه به نفع خود تغيير دهند و تا رسيدن به مقصود آن را مديريت كنند، درست است كه خاطره روزهاي رياست‌جمهوري هشت ساله دولت او را كمتر اصلاح‌طلبي با لبخند مرور مي‌كند و ناخوشي‌هاي به ميراث مانده از او آنقدر بزرگ و سنگينند كه منتقدان دولت احمدي‌نژاد همواره دوست دارند از آن گذر كنند.

به نوشته اعتماد؛ در اين ميان اما همگان به ياد مي‌آورند كه احمدي‌نژاد در راس دولت پرحاشيه و خبرسازش چگونه از حساسيت اذهان عمومي براي مديريت فضاي رسانه‌يي كشور سود مي‌برد، يك روز با نطق‌هاي جنجالي و موضع‌گيري‌هاي بي‌سابقه مثل حذف اسراييل از روي كره زمين يا نفي هولوكاست مخاطب را متوجه خود مي‌كرد و روز ديگر با ادبيات كه خوشايند رييس‌جمهور نبود سخن مي‌گفت، مي‌گفت «آنقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه‌دانتان پاره شود»، «آن ممه را لولو برد» و... زماني يار نزديكش - اسفنديار ر حيم‌مشايي - را از نگاه رسانه‌ها پنهان مي‌كرد و بعد از چند صباحي كه شايعات در مورد مشايي به خبر داغ رسانه‌ها تبديل مي‌شد در سفري به خارج از آن رونمايي مي‌كرد.

 مي‌دانست و مشاورانش هم دانستند كه او كي و كجا بايد حتي مقابل خاستگاهش و بزرگان اصولگرا اعلام موضع كند. اگر لازم بود خبر از خانه‌نشيني رييس‌جمهور مي‌دادند. در طول رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد مدام سخن از خط قرمزها بود؛ هراس جمعي از شكستن آنها. احمدي‌نژاد را رييس‌جمهور پوپوليستي مي‌ناميدند و مي‌گفتند مي‌تواند و مي‌داند كه چطور بايد به كام عامه مردم بنشيند، مي‌دانست كه بايد چه بگويد كه جماعتي كه در سفرهاي استاني به استقبالش آمدند ساعت‌ها مقابل ورودي شهرشان منتظر بماند.

با مردمي خواندن دولتش همه نامه‌هاي مردمي را كه گوني، گوني پس از سفرهاي استاني‌اش به نهاد رياست‌جمهوري مي‌رسيد را با وجه نقدي يا معرفي به بانك‌هاي دولتي براي دريافت وام ضروري سامان مي‌داد، بعد از آن بود كه مردم گروه گروه به استقبال كاروان هيات دولتش آمدند و دنبال اتومبيل‌هاي دولتي دويدند و شعار احمدي‌نژاد مردمي سر دادند، احمدي‌نژاد و همراهانش خوب مي‌دانستند كه چطور مي‌شود ذايقه مردمي را كه به واسطه شعارهاي دولت مردمي و ساده زيست پاي صندوق‌هاي راي آمده بودند را شيرين كنند.

احمدي‌نژاد ماه‌هاست كه گرفته است اما هنوز ذايقه جماعتي را كه شيرين كرده بود مديريت مي‌كند، هنوز مي‌داند كه چه كند و چه بگويد كه مديريتش زير دندان برخي شيرين بيايد به ويژه الان كه شانه از مسووليت خالي كرده است و مشاورانش برايش مجتمع خبررساني به عنوان «هما» - هواداران مردمي احمدي‌نژاد راه‌اندازي كرده‌اند. آن‌طور كه عبدالرضا داوري، رييس مجتمع خبري «هما» به خبرگزاري آريا مي‌گويد: «هما» در سطح كلان خودش را با نگاه و رويكردهاي احمدي‌نژاد تطبيق مي‌دهد و مي‌خواهد هجمه‌هاي غيرمنصفانه و حملات غيرمنطقي را به آقاي احمدي‌نژاد و دولت‌هاي نهم و دهم كه با روي كار آمدن دولت يازدهم شكل گرفته است پاسخ دهد. به گفته داوري منابع مالي اين مجموعه از طريق كمك مالي هواداران تامين مي‌شود.

به واسطه همين، خبرها، تحليل‌ها و يادآوري‌هاست كه حتي برخي از اصولگرايان همچون عماد افروغ تبليغات منفي عليه برنامه دولت روحاني براي اجراي فاز دوم يارانه‌ها را كار نزديكان احمدي‌نژاد مي‌دانند. در كنار تلاش تيم احمدي‌نژاد براي حضور فعال‌تر در فضاي رسانه‌يي كشور سخنان اخير علي‌اكبر جوانفكر، مشاور رسانه‌يي احمدي‌نژاد در گفت‌وگو با نشريه مثلث مبني بر اينكه به احمدي‌نژاد توصيه مي‌كنم كانديدا شود چرا كه زمينه براي بازگشت او فراهم است مويد اين است كه عزم احمدي‌نژاد و يارانش براي بازگشت دوباره به قدرت جدي است

کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 1480 بازدید
  • 1 نظر