خوش آمدید
خبر ساحلی

پیام تبریک بخشدار دلوار به مناسبت روز موزه و هفته میراث فرهنگی

عبدالرضا عالی‌پوربخشدار دلوار: *حفظ و احیای میراث های فرهنگی ، نشان از توجه هر ملتی به هویت وجودی خود می باشد.*   

به گزارش روابط عمومی بخشداری دلوار، عبدالرضا عالی‌پور به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی پیام تبریکی را صادر کرد.
در متن این پیام آمده است؛
به نام خدا
٢٨اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی است.
میراث فرهنگی همه ملت ها یکی از مهمترین  سرمایه های  ملی است که حفظ آن ، وظیفه همگانی و همیشگی برای همه آحاد مردم است چرا که پیشینه تاریخی و فرهنگی هر جامعه ای نشات گرفته از میراث گرانبهایی است که گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته اند .
بی شک پاسداشت علم، اندیشه، هنر و تمدن پیشینیان این سرزمین و میراث گرانبهایی که از قلب تاریخ به جای مانده و جلوه ای از  شکوه هر کشوری است ، نشان از اهمیت دادن مردمان یک سرزمین برای حراست و حفاظت از حریم و هویت ماندگار خود است . 
میراث فرهنگی ایران اسلامی و به تبع آن موزه‌ها و میراث فرهنگی استان بوشهر به ویژه شهرستان تنگستان و علی الخصوص بخش دلوار که در قلب تاریخ حماسی ماندگار خود *“ موزه و منزل شهید رئیسعلی دلواری و قلعه کلات ”* را جای داده است ؛ گنجینه‌های گرانبهایی هستند که در علاوه بر اینکه سندی از  مبارزات و دلیرمردیهای تنگستانیها می باشند ، شکوه ، غرور و اصالت این سرزمین را نیز برای همه نسل‌ها به نمایش می گذارند . 
اينجانب فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را به تمامی فعالان، دوستداران ، حافظان ، مدیران ، مسئولین و دست اندرکاران این عرصه و همه کسانی که همواره در راه حفظ ، پیشرفت‌ ، اعتلاء  و احیاء مواریث‌ فرهنگی و سرمایه‌های تاریخی کشور عزیزمان ایران گام بر می دارند تبریک می گویم و عزت، عظمت، شکوه و سربلندی روزافزون ایران اسلامی را از درگاه ایزد منان آرزو می نمایم . 

عبدالرضا عالی پور 
بخشدار دلوار

 

  • admin
  • شنبه 29 ارديبهشت ماه 1403
  • 94
  • 0