خوش آمدید
خبرساحلی

نشت خبری کمیته امداد امام خمینی ره دلوار با خبرنگاران

عبدالوحید کریمی ریاست کمیته امداد امام خمینی ره دلوار: به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی ره و هفته احسان و نیکوکاری مراسمات فرهنگی در دلوار برگزار خواهیم نمود.

به گزارش خبرساحلی،نشست خبری رئیس کمیته امداد دلوار با اصحاب رسانه برگزار شد.
رئیس کمیته امداد دلوار به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد مقدس خدمات فرهنگی این کمیته را این چنین تشریح نمودند و بیان کردند جهت ایجاد روحیه شاد و معنوی مددجویان تحت پوشش آنان را به اردوهای زیارتی متنوعی اعزام نموده ایم که حدود 40نفر به مشهد مقدس،10نفرسهمیه بخش دلوار به عتبات عالیات و حدود 180نفر هم در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده اند که در ازای هر نفر 500 هزارتومان کمک هزینه و در مجموع 90میلیون تومان پرداخت شده است.
عبدالوحید کریمی افزودند  در راستای اعزام دانش آموزان به اردوهای تفریحی تعداد ۵۶۰ نفر  از آنان به مناطق مختلف کشوری و استانی اعزام شده اند.
وی بیان کردند : در سال جاری تعداد 35 مورد جهیزیه(شامل یخچال ، گاز ، فرش...) به نوعروسان مددجو پرداخت شده و در حال حاضر هیچ مددجویی در نوبت دریافت جهیزیه نداشته و اهداء جهیزیه کاملاً به روز می باشد.
همچنین در حوزه درمان نیز 1124 نفر کمک درمانی دریافت کرده و 500 مورد هم اهداء لوازم ضروری زندگی و وسایل سرمایشی و گرمایشی انجام گرفته است. و در مورد کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر 15سال نیز  ماهانه 115 نفر
بسته حمایتی دریافت نموده اند.
در حوزه مسکن نیز 96 مورد احداث واحد مسکونی داشته که 38 مورد از  آن طبق توافقنامه با سپاه پاسداران و ستاد اجرای فرمان امام (ره)و 58 مورد هم با مشارکت استانداری و کمیته امداد بوده است .
 کریمی گفت ؛ باتوجه به وضع اقتصادی کشور هدف کمیته امداد تحت حمایت قرار دادن اقشار ضعیف جامعه و پرداخت وامهای اشتغال و خودکفایی به مددجویان می باشد که مبلغ وام اشتغال در حال حاضر 20میلیون تومان می باشد و احتمالاً در سال آینده این مبلغ افزایش می یابد.
رئیس کمیته امداد دلوار در بخش پایانی سخنان خود با تشریح برنامه های خود در هفته نیکوکاری افزود:در هفته نیکوکاری که از یازدهم اسفند شروع شده است برنامه های فرهنگی متنوعی منجمله غبارروبی گلزارشهداء ، دیدار با خانواده اولین شهید مدافع حرم استان شهید احمدی جوان ، دیدار با امام جمعه و بخشدار ،تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام ، کارگاه آموزشی عفاف و حجاب مددجویان می باشد.

کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 1504 بازدید
  • 4 نظر